PROJEKTY SCENICZNE (program autorski)
Głównym celem projektów scenicznych jest nabywanie kompetencji społecznych niezwykle przydatnych w życiu codziennym młodych ludzi.
Projekty te w nieprzeciętny sposób wpływają na integrację całej naszej społeczności.
OPŁATEK
Zimowy Koncert Opłatkowy stanowi spójny spektakl.
Treści zawarte w realizowanych przedstawieniach odwołują się do wartości uniwersalnych zawartych w literaturze pięknej.
Uczniowie klasy 6 – po szeregu ćwiczeń przygotowujących do publicznych wystąpień, stają się głównymi bohaterami spektaklu.
Uczniowie klas 0-5 i 7-8 – przygotowują układy choreograficzne stanowiące cenne uzupełnienie treści przedstawień.
Rodzice – uczestniczą w tworzeniu kostiumów oraz włączają się w działania artystyczne towarzysząc dzieciom w partiach chóru lub w nagraniach muzycznych.
Absolwenci – kontynuują swoje zamiłowanie do sztuki przyłączając się w różnorodnej formie do realizacji spektakli.
Nauczyciele – asystują dzieciom podczas prób, wspierają ich działania artystyczne i organizacyjne.
FRANCISZEK
Wiosenny Koncert Świętego Franciszka to różnorodna w formie interpretacja artystyczna inspirowana wybranym tematem przewodnim.
Uczniowie klasy 8 – dokonują wyboru tematu przewodniego, przygotowują scenariusz uroczystości i prowadzą konferansjerkę.
Uczniowie klas 0-7 – przygotowują na zadany temat krótki utwór sceniczny o nieograniczonej formie artystycznej.
Rodzice – uczestniczą w tworzeniu kostiumów.
Nauczyciele – asystują dzieciom podczas wyboru formy scenicznej, układania scenariusza wystąpienia, wspierają ich działania artystyczne i organizacyjne.
Droga od pomysłu do finalizacji projektu scenicznego, to proces podczas którego stawiamy wiele zadań:
- wymagających umiejętności organizacyjnych,
- aktywizujących podejmowanie negocjacji , argumentacji, kompromisów,
- uaktywniających potrzebę planowania, odpowiedzialności, terminowości, wywiązywania się z podjętych zobowiązań,
- kształtujących postawy otwartości na wielość rozwiązań problemów,
- przygotowujących do umiejętności prezentacji na szerszym forum,
- uczących współdziałania w zróżnicowanej grupie społecznej,
- wyzwalających artystyczną aktywność w dziedzinie śpiewu, tańca, gry na instrumentach, gry aktorskiej, działań plastycznych, literackich.
Podjęte starania w realizacji zadań twórczych integrują całą społeczność szkolną, ponieważ twórczy wkład mają tu dzieci, młodzież, rodzice, absolwenci i nauczyciele!
Autor programu: Małgorzata Polczyk