Projekt Sztuka Emocji

W mojej klasie pracę z emocją ZASKOCZENIE rozpoczęliśmy od obrazu Edwarda Muncha Krzyk. Zaproponowałam uczniom klasy 2 rutynę Myślenia Krytycznego, ktora nazywa się Widzę, Myślę, Zastanawiam się.
Potem zastanawialiśmy się, co mogło zaskoczyć postać na obrazie- dzieci doszły same do wniosku, że zaskoczenie może być negatywne i pozytywne.
Dzień wcześniej dzieci mialy zapytać się  rodziców, co ich ostatnio zaskoczyło.
Potem przyszła pora na karty Dixit. Każdy wybrał jedną, jego zdaniem najbardziej zaskakującą i miał powiedzieć dlaczego jest dla niego zaskakującą.
Kolejnym krokiem naszego zaskakującego dnia było wyjście do Pałacu Opatów na wystawę Sainer.Koloor i tu dopiero spotkały nas niezwykle zaskoczenia artystyczne.
Ostatnim zadaniem było wymyślenie Zaskakującego pędzla, którego dzieci użyją przy pracy plastycznej na kolejnych zajęciach.