W ostatni piątek na zajęciach języka polskiego klasa V dyskutowała o tym, jak reklama oddziałuje na ludzi oraz poznawała zasady konstruowania przykuwających uwagę haseł reklamowych. Podczas lekcji uczniowie pod kierunkiem polonistki, Magdy Bauchrowicz-Kłodzińskiej, omawiali wybrane przykłady spotów reklamowych oraz plakatów. Uczyli się rozróżniać charakterystyczne dla tego typu przekazów zabiegi językowe, jak np. wartościujące określenia, metafory oraz bezpośrednie zwroty do adresata. Rozmawiali także o sposobach, w jaki twórcy reklam telewizyjnych i internetowych wpływają na emocje konsumentów, dbając o przemyślany dobór elementów dźwiękowych i wizualnych, a nawet dobór kolorów czy sposób zmontowania spotu. Temat skutecznie pobudził kreatywność uczniów, w efekcie – chętni przygotowali własne filmiki reklamowe, które potem reszta klasy analizowała i komentowała. Bezdyskusyjnie uznano, że wszystkim autorom, czyli Lilce, Ninie, Nadii, Michałowi D., Ignacemu, Rafałowi oraz Wojtkowi, należą się wielkie brawa za ich inwencję i błyskotliwość!